Статут навчального закладу

                                                                              «Затверджено»

                                                                                 Начальник відділу освіти

                                                                                Тиврівської районної

                                                                                державної адміністрації

                                                                                _____________ О.Т. Нижник

 

 

 

 

Статут

Тростянецької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів с.Тростянець

Тиврівський район Вінницької області

                   (нова редакція)

 

«Зареєстровано»

рішенням __сесії  __ скликання

Тростянецької сіьської  ради

від___________20      року  №___

сільський голова

Тростянецької сільської ради                           О.О. Жук

 

 

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. Тростянецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  заснована на майні, що є комунальною власністю територіальної громади села Тростянець Тиврівського району Вінницької області створена 1951 року рішенням Вороновицької районної ради від 24.08.1951 року.

1.2. Юридична адреса Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів: 23332, Вінницька область, Тиврівський район, с. Тростянець, вул. Жовтнева 59.

1.3.Тростянецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (далі - навчальний заклад ) є юридичною неприбутковою особою, має  печатку, штамп, ідентифікаційний код.

1.4. Засновником  навчального закладу є Тростянецька сільська рада.  Власник здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, споруди, землю, інженерні комунікації, обладнання, транспортні засоби, організовує ремонт і будівництво приміщень, їх господарське обслуговування, харчування дітей. Власник реєструє статут школи.

1.5.Головною метою навчального закладу є:

- забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти;

- забезпечення права громадян на безкоштовну освіту незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, належності до партій,  ставлення до релігії, віросповідування, стану здоров’я, місця проживання та інших обставин;

- навчання іноземних громадян, осіб без громадянства у закладі освіти відповідно до чинного законодавства та міжнародних договорів;

- забезпечення розвитку закладу, зміцнення його матеріальної бази та господарського обслуговування;

- здійснення соціального захисту та забезпечення безпечних умов праці і перебування працівників, учнів відповідно до нормативів матеріально-технічного та фінансового забезпечення;

- вирішення у встановленому порядку питань, пов’язаних з опікою і піклуванням про неповнолітніх, які залишилися без батьків, дітей-сиріт, захист їх прав.

1.6 Головними завданнями навчального закладу є:

- забезпечення  реалізації права громадян на повну  загальну середню освіту;

- виховання громадянина України;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування  засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.

1.7 Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, іншими законодавчими актами України, укзами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки  інших  центральних органів виконавчої влади,  рішеннями місцевих  органів  виконавчої влади  та  органів  місцевого  самоврядування. та власним Статутом.

1.8 Навчальний заклад  самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним статутом.

1.9. Навчальний заклад  несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

-дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.10. У навчальному  закладі визначена українська мова навчання. і може бути  запроваджено поглиблене вивчення предметів, профільне та допрофільне навчання.

 

1.11. Навчальний заклад  має право:

-  проходити в установленому порядку державну атестацію;

- визначати форми і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із відділом освіти та засновником;

-  визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством  України та власним Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством  України,

- самостійно розробляти і затверджувати річний план, регламент роботи навчального закладу, розклад уроків та інші документи внутрішнього розпорядку;

- залучати додаткові фінансові джерела, в тому числі валютні кошти, за рахунок надання платних послуг, добровільних пожертвувань і цільових внесків фізичних та юридичних осіб, у тому числі іноземних;

- орендувати і здавати в оренду об’єкти власності з дотриманням вимог статей закону «Про місцеве самоврядування»;

- встановлювати прямі зв’язки з іноземними підприємствами, установами та організаціями з дотриманням вимог  закону України «Про освіту», та закону України «Про загальну середню освіту»;

- вести підприємницьку діяльність, керуючись законом України «Про підприємництво»;

- надавати допомогу батькам і родичам у створенні умов для одержання дітьми повної загальної середньої освіти у формі сімейного виховання та екстернату;

- забезпечувати заняття на дому з учнями у відповідності з медичними висновками ЛКК та керуючись Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах.

1.12 . Реорганізація та ліквідація  закладу здійснюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.13 Класи у закладі формуються за погодженням з відповідним органом управління освітою згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу.

1.14. Заклад формує класи з урахуванням демографічної ситуації, а в разі, коли кількість дітей менша за визначену нормативами їх наповнюваності, - організовує заняття за індивідуальною формою навчання.

1.15. З урахуванням потреб населення та місцевих умов заклад приймає рішення про створення груп продовженого дня з частковим або повним утриманням учнів  за рахунок власника.

1.16. Заклад приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з місцевими органами управління освітою.

1.17. У навчальному закладі створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів.Кількість, чисельний та персональний склад методичних об’єбнань, періодичність засідань визначаються планом роботи школи на рік.

1.18. Медичне обслуговування учнів забезпечується  медичним працівником  школи,амбулаторією загальної практики сімейної медицини, лікарями  центральної районної поліклініки. Навчальний заклад надає приміщення та забезпечує необхідні умови для роботи медичного персоналу, здійснює виконання вимог Законів України «Про охорону здоров’я»,  « Про охорону дитинства».

Медичний персонал разом з адміністрацією навчального закладу відповідає за здоров’я учнів, проведення лікувально-профілактичних заходів, дотримання санітарно-гігієнічних норм, режим і якість харчування.

1.19 Взаємовідносини навчального закладу  з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

 

2.1.Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного  планів.  У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується  радою  навчального закладу.

2.2 Основним документом, що регулює навчально-виховний процес є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених  Міністерством освіти та науки України, із конкретизацією варіативної частини.  Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується начальником відділу освіти Тиврівської   райдержадміністрації.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи навчального закладу.

2.3 Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу  самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4 Навчальний  заклад  здійснює навчально-виховний процес за   денною формою навчання з п’ятиденним робочим тижнем. При необхідності може здійснюватись індивідуальна та екстернатна форма навчання для окремих школярів відповідно до чинного законодавства.

             Заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

2.5 Зарахування учнів до навчального закладу  здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу), копії ідентифікаційного коду.

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до  іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.6 За бажанням учнів, їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних кадрів, обслуговуючого персоналу у школі можуть  створюватись групи продовженого.

Зарахування до групи продовженого дня і відрахування дітей з неї здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.

Режим роботи групи  продовженого дня затверджується директором навчального закладу на навчальний рік.

2.7 Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів  встановлюються навчальним закладом  в межах часу, що передбачений робочим  навчальним планом

Навчальні  заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчується в терміни передбачені МОН України на поточний навчальний рік.

Навчальний рік поділяється на семестри.

2.8 Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених  законодавством України).

За погодженням з відділом освіти райдержадміністрації з врахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік осінніх, зимових, весняних канікул.

Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.9 Тривалість уроків у навчальному закладі  становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дванадцятих  класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків може допускатися лише за погодженням з відділом освіти Тиврівської райдержадміністрації та відповідними службами.

2.10 Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором.

Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі уроків.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні заняття, інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.11 Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.12 У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.

У документі про освіту ( табелі успішності, свідоцтві про закінчення базової середньої школи, атестаті про повну загальну середню освіту ) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.13. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання, державної підсумкової атестації доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.14. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти затвердженої  нормативними документами МОН України.

2.15. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.

2.17. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається нормативними документами МОН України.

2.16 Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту: по закінченні початкової школи – табель успішності;

по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

по закінченні повної середньої школи – атестат про повну загальну середню освіту.

 

ІІІВИХОВНИЙ ПРОЦЕС

 

3.1. Виховання учнів у закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

3.2. Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

3.3. У закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

3.4. Дисципліна в закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту навчального закладу. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

 

ІV. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

 

4.1.Учасниками навчально-виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі є:


-         учні;

-         директор, його заступники;

-         педагогічні працівники;

-         психолог;

-         бібліотекар;

-         інші спеціалісти закладу;

-         батьки або особи, які їх  заміняють.


       4.2 . Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.

      4.3 Учні мають право:

·        на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позакласних та позашкільних занять;

·        на користування навчально-виробничою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою навчального закладу;

·        на доступ до інформації з усіх галузей знань ;

·        брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

·        брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

·        брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

·        брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

·        на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

·        на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

·        на одержання безплатної освіти (початкової, базової середньої, повної загальної середньої  у відповідності з державними стандартами);

·        на вибір загальноосвітнього навчального закладу;

·        на одержання додаткових ( в т.ч. платних ) освітніх послуг;

·        на участь в управлінні навчальним закладом, право обирати та бути обраним в раду школи;

·        на повагу до своєї особистості, свободу совісті та інформації, вільне висловлювання своїх поглядів та переконань;

·        на вільне відвідування заходів, не передбачених навчальним планом;

·        розвивати свої інтереси, здібності, таланти;

·        отримувати професійну допомогу від вчителів у разі труднощів у навчанні та у випадку довготривалих пропусків занять з поважних причин;

·        на справедливе, об’єктивне оцінювання навчальних досягнень, а також на комплексні корекційні способи контролю за процесом у навчанні;

·        на добровільний перевід до інших навчальних закладів.

4.4. Учні зобов’язані:

   -оволодівати знаннями,  вміннями,  практичними   навичками   в обсязі  не  меншому,  ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
   
           -підвищувати свій загальний культурний рівень;
брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій ч
Ільними   програмами   та   навчальним  планом  закладу,  його статутом;
     дотримуватися вимог законодавства,  моральних,  етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
  
- виконувати вимоги  педагогічних  та інших працівників закладу відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;
   
- брати участь у різних видах трудової діяльності;
   
- дбайливо ставитися до державного,  громадського і  особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
  
-  дотримуватися вимог  статуту,  правил внутрішнього розпорядку закладу;
 
-   дотримуватися правил особистої гігієни.

4.5Учням забороняється:

·        приносити, передавати і використовувати зброю, спиртні напої,цигарки, токсичні і наркотичні речовини;

·        використовувати будь-які засоби та речовини, що можуть привести до вибухів та пожеж;

·        застосовувати фізичну силу для з’ясування стосунків, залякування та вимагання;

·        проводити будь-які дії, що тягнуть за собою небезпечні наслідки для оточуючих.

 

4.6 Учні закладу залучаються за їх згодою та  згодою  батьків або осіб,  які їх замінюють,  до самообслуговування,  різних видів суспільно  корисної  праці  відповідно   до   статуту   і   правил внутрішнього   розпорядку  з  урахуванням  віку,  статі,  фізичних можливостей.
        4.
7. За  невиконання  учасниками  навчально-виховного  процесу своїх   обов'язків,   порушення   статуту,   правил   внутрішнього розпорядку на  них  можуть  накладатися  стягнення  відповідно  до закону.

        4.8. Педагогічним  працівником  повинна  бути особа з високими моральними  якостями,  яка  має  відповідну  педагогічну   освіту, належний     рівень     професійної     підготовки,     забезпечує результативність та якість своєї  роботи,  фізичний  та  психічний стан  здоров'я  якої  дає  змогу виконувати професійні обов'язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти.

       4.9. До педагогічної діяльності  у  закладах  не  допускаються особи,  яким вона заборонена за медичними показаннями,  за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

       4.10. Призначення  на посаду,  звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу,  інші трудові відносини  регулюються законодавством  про  працю,  Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.
     Обсяг педагогічного    навантаження   вчителів   визначається відповідно до законодавства керівником закладу і затверджується  удержавних  і  комунальних  закладах відповідним органом управління освітою
.

Обсяг педагогічного навантаження  може  бути  менше  тарифної ставки  (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
    Перерозподіл педагогічного навантаження протягом  навчального
року  допускається  лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів,  що передбачається робочим  навчальним  планом, або  за  письмовою  згодою  педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
    
   4.11. Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними    кабінетами,    майстернями,    навчально-дослідними ділянками,    права     та     обов'язки     яких     визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку
та статутом закладу.
    
    4.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання   професійних  обов'язків  крім  випадків,  передбачених законодавством.
     Залучення педагогічних працівників до участі у  видах  робіт, не передбачених робочим навчальним планом,  навчальними програмами та іншими документами,  що  регламентують  діяльність  навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
    
    4.13 Педагогічні   працівники   закладу  підлягають  атестації відповідно до порядку, встановленого МОН.
     За результатами    атестації     педагогічних     працівників визначається   їх   відповідність  займаній  посаді,  присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст,  спеціаліст другої,  першої, вищої   категорії)  та  може  бути  присвоєно  педагогічне  звання "старший учитель",  "учитель (вихователь) - методист",  "педагог - організатор - методист" та інші.
    
    4.15. Педагогічні працівники закладу мають право:
    
-самостійно обирати форми,  методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;
  
-  брати участь у роботі  методичних  об'єднань,  нарад,  зборів закладу  та  інших  органів  самоврядування  закладу,  в  заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;
    
-обирати форми та здійснювати підвищення  своєї  кваліфікації; навчатися   у   вищих   навчальних  закладах  і  закладах  системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
   
- проходити атестацію для здобуття відповідної  кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
   
- проводити в     установленому    порядку    науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
   
- вносити керівництву  закладу  і  органам  управління  освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
    
-на соціальне   і   матеріальне   забезпечення  відповідно  до законодавства;
   
- об'єднуватися у  професійні  спілки  та  бути  членами  інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
    
-порушувати питання  захисту  прав,  професійної  та  людської честі і гідності.


        4.16. Педагогічні працівники закладу зобов'язані:
  -   забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно  до  навчальних  програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
 -   контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
  -   нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання,  затвердженим МОН,  доводити
результати навчальних досягнень учнів до  відома  дітей,  батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;
  -  сприяти розвитку  інтересів,  нахилів та здібностей дітей,  а також збереженню їх здоров'я;
   - виховувати повагу   до   державної    символіки,    принципів загальнолюдської моралі;
  -   виконувати статут  закладу,  правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);
   -  брати участь у роботі педагогічної ради;
    - виховувати в учнів шанобливе  ставлення  до  батьків,  жінок, старших  за  віком  осіб;  повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
    - готувати учнів до самостійного життя з дотриманням  принципів
взаєморозуміння,    злагоди   між   усіма   народами,   етнічними, національними, релігійними групами;
    - дотримуватися педагогічної етики,  моралі,  поважати особисту
гідність учнів та їх батьків;
    - постійно підвищувати  свій  професійний  рівень,  педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
     -виконувати накази  і  розпорядження   керівника   навчального закладу, органів управління освітою;
    - вести відповідну документацію.

            4.17. Педагогічні   працівники,   які   систематично  порушують статут,  правила внутрішнього  розпорядку  закладу,  не  виконують посадових обов'язків,  умови трудового договору (контракту) або за результатами   атестації   не   відповідають   займаній    посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

4.18. Права   і  обов'язки  інших  працівників  та  допоміжного персоналу  регулюються  трудовим   законодавством,   статутом   та правилами внутрішнього розпорядку заклад

Батьки, або особи, які їх замінюють, мають право:

 

            4.19. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
-     обирати навчальний  заклад  та  форми  навчання  і  виховання дітей;
-     створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
-     звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів  громадського самоврядування з питань навчання,  виховання дітей;
-     приймати рішення про участь дитини  в  науковій,  спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;
-     брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного  процесу  та  зміцнення  матеріально-технічної бази закладу;
-     на захист  законних  інтересів  дітей  в органах громадського самоврядування  закладу  та  у  відповідних   державних,   судових органах.

            4.20. Батьки та особи,  які їх замінюють,  є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти,  їх виховання і зобов'язані:
-     створювати умови   для   здобуття  дитиною  повної  загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
-     забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту закладу;
-     поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;
-     постійно дбати про фізичне здоров'я,  психічний  стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
-     виховувати працелюбність,    почуття    доброти,   милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни,  сім'ї,  державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
-     виховувати у дітей повагу до законів,  прав,  основних свобод людини.

            4.21. Інші  права  та  обов'язки  батьків  або  осіб,  які   їх замінюють, можуть бути обумовлені статутом закладу та відповідними договорами.
     У разі невиконання батьками та  особами,  які  їх  замінюють, обов'язків,  передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких  осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

 

V. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

Управління школою здійснюється в межах повноважень передбачених відповідними правовими актами засновником та відділом освіти районної державної адміністрації.
        5.1. Керівництво  закладом здійснює його директор.  Керівником закладу може бути громадянин України,  який має  вищу  педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки,  успішно пройшов  атестацію  керівних  кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому МОН.
    
   5.2. Директор  і  його заступники  призначаються  на  посаду  та  звільняються  з  посади відповідним органом управління освітою згідно із законодавством.
 
     5.3. Директор школи:
-     здійснює керівництво   педагогічним   колективом,  забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів,  створює необхідні  умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-     організовує навчально-виховний процес;
-     забезпечує контроль   за   виконанням   навчальних  планів  і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
-     відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої  освіти,  за  якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-     створює необхідні умови для участі  учнів  у  позакласній  та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

-     забезпечує дотримання    вимог    щодо   охорони   дитинства, санітарно-гігієнічних та   протипожежних   норм,   вимог   техніки безпеки;
-     розпоряджається в  установленому  порядку  майном  закладу та його коштами;
-     підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи  навчання  та виховання,  заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-     сприяє залученню 
діячів  науки,  культури,  членів   творчих спілок,   працівників   підприємств,   установ,   організацій   до навчально-виховного процесу,  керівництва учнівськими об'єднаннями
за інтересами;
-     забезпечує реалізацію  права  учнів  на  захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
-     вживає заходів  до  запобігання  вживанню  учнями   алкоголю, наркотиків;

контролює організацію  харчування  і медичного обслуговування учнів;
-     видає у межах своєї компетенції  накази  та  розпорядження  і контролює їх виконання;
-     щороку звітує   про   свою   роботу   на   загальних   зборах (конференціях) колективу.

        5.4. Директор школи є головою педагогічної ради  -  постійно діючого колегіального органу управління закладом.
        5.5. Засідання  педагогічної  ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
  
      5.6. Педагогічна рада розглядає питання:
-     удосконалення і методичного забезпечення  навчально-виховного
процесу;
-     планування та режиму роботи закладу;
-     варіативної складової робочого навчального плану;
-     переведення учнів  (вихованців)  до  наступного  класу  і  їх випуску,  видачі  документів  про   відповідний   рівень   освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
-     підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої  ініціативи,  впровадження  у  навчально-виховний   процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
-     участі в   інноваційній   та   експериментальній   діяльності закладу,  співпраці з вищими навчальними  закладами  та  науковими установами;
-     морального та  матеріального заохочення учнів (вихованців) та
працівників закладу;
-     морального заохочення батьків та осіб,  що їх  замінюють,  та громадських    діячів,    які    беруть   участь   в   організації навчально-виховного процесу;
--     притягнення до    дисциплінарної    відповідальності    учнів (вихованців),   працівників  закладу  за  невиконання  ними  своїх обов'язків;
-     педагогічна рада розглядає також інші  питання,  пов'язані  з
діяльністю закладу.

5.7Навчальний заклад користується правом самоврядування на:

- самостійне планування роботи, вирішення питань навчально-виховної, науково-дослідницької, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності;

- участь у формуванні планів прийому учнів з урахуванням можливостей навчального закладу;

- визначення змісту компоненту освіти, що надається навчальним закладом понад визначений державою обсяг;

- самостійне використання усіх видів асигнувань, затвердження структури і штатного розкладу у межах встановленого фонду заробітної плати;

Здійснення громадського контролю за організацією харчування, охорони здоров’я, охорони праці в закладах освіти.

   5.8Навчальний заклад має право приймати і видавати локальні акти:

- правила для учнів на основі « Типових правил для учнів»;

- правила внутрішнього трудового розпорядку:

- положення про проміжну атестацію і перевід учнів на основі нормативних документів;

- положення про фонд матеріального заохочення;

- положення про стипендії учнів;

- інструкції з правил техніки безпеки;

- посадові інструкції (сертифікати);

- накази директора.

Прийняті локальні акти не можуть суперечити діючим нормативно-правовим актам та цьому статутові.

 

  5.9. Вищим органом громадського самоврядування  навчального  закладу  є загальні збори колективу, які скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів учасників навчально-виховного процесу з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

- працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;

- учнів навчального закладу другого та третього ступенів - класними зборами;

- батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу 15 осіб,  учнів  15 осіб, батьків і представників громадськості  15 осіб.

Термін їх повноважень становить 1 рік.

5.10 Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх  делегатів.

5.11Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловились не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

5.12Загальні збори:

- обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін її повноважень;

- заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;

- розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

-затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;

5.13.У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

Рада школи - виборчий орган стратегічного державно-суспільного керування школою (далі по тексту Рада), що працює між зборами на підставі Положення про раду навчального закладу затвердженого на загальних зборах.

Головною метою діяльності Ради є сприяння школі в здійсненні її завдань, передбачених статутом, а також додатковому залученні фінансових ресурсів для зміцнення матеріальної бази школи й підвищення якості навчального-виховного процесу. Рада не має права втручатися в поточну оперативно-розпорядну діяльність адміністрації школи.

-     Рада школи є колегіальним органом самоврядування, що здійснює відповідно до статуту школи вирішення окремих питань, які входять до компетенції школи.

-    Рада здійснює свою діяльність відповідно до законів та інших нормативних актів України, органів місцевого самоврядування, статуту школи, регламенту Ради, інших локальних нормативних актів школи.

 

5.14. Батьківська рада закладу та  батьківські комітети класів.

При школі може створюватися й діяти батьківська рада закладу та батьківські комітети класів, які обираються на зборах батьків школи та класних батьківських зборах.

-Офіційне визнання батьківської ради закладу та батьківських комітетів класів є обов'язковим і здійснюється шляхом письмового повідомлення до керівництва навчального закладу про заснування.

-Припинення діяльності батьківської ради та батьківських комітетів може бути шляхом реорганізації, саморозпуску чи ліквідації.

 

.

5.15Доцільність органів учнівського самоврядування регулюється власним статутом та положеннями, регламент яких не може суперечити статуту школи.

VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

 

6.1.Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання інші матеріальні цінності, вартість яких відображається в  балансі навчального закладу.

6.2. Майно навчального закладу  належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту навчального закладу та укладених ним угод.

6.3. Навчальний заклад  відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

6.4.Школа може здати в оренду нерухоме майно,та користуватися чужим майном  відповідно до Закону  України

6.5. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу  внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.6.Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, комбінованої майстерні (для технічної та обслуговуючої праці), а також бібліотеки,  їдальні.

6.7. Навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивний, ігровий та географічний майданчики,зелені класи, навчально-дослідна ділянка та сад, зона відпочинку,господарські будівлі тощо.

 

VІІ.  ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

7.1.Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису

7.2. Джерелами формування кошторису навчального закладу  є:

-  кошти засновника;

- кошти місцевого бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі Державного  стандарту загальної середньої освіти;

-   кошти фізичних, юридичних осіб;

-   кошти, отримані за надання платних послуг;

- доходи від  реалізації продукції навчально-дослідної ділянки, від здачі  в оренду приміщень,

-  благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

- інші джерела, не заборонені законодавством.

7.3. Навчальний заклад може мати  фонд загального обов’язкового навчання (фонд всеобучу), який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів отриманих від реалізації продукції, вирощеної на навчально-дослідній ділянці, за оренду частини приміщення навчального закладу, за рахунок добровільних пожертвувань фізичних та юридичних осіб, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов’язкового навчання (фонду всеобучу) навчального закладу  зберігаються на рахунку централізованої бухгалтерії відділу освіти райдержадміністрації і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором. Невикористані за звітний період кошти фонду вилученню не підлягають і використовуються за призначенням у наступному році.

Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання (фонду всеобучу) здійснюється навчальним закладом  відповідно до законодавства. Витрачання коштів фонду здійснюється згідно з наказом директора, який видається на підставі рішення ради навчального закладу.

Контроль за правильним витрачанням коштів фонду загального обов’язкового навчання (фонду всеобучу) здійснює відділ освіти, органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

7.4.Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, що діють на території сільської ради, фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню навчально- виховного процесу та соціально-побутових умов колективу.

7.5.Порядок діловодства і бухгалтерського обліку визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади.  Бухгалтерський облік навчального закладу  може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію відділу освіти.

7.6. Звітність про діяльність навчального закладу ведеться відповідно до законодавства.

VІІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити    міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм,    проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.2. Навчальний заклад  має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших

 

ІХ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

9.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу  здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

9.2. Державний контроль за діяльністю навчального закладу  здійснюють Міністерство освіти і науки,  Державна інспекція навчальних закладів  при Міністерстві освіти і науки, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, відділ освіти райдержадміністрації, органи державної санітарно-епідеміологічної служби, інші державні служби, дії яких не суперечать чинному законодавству.

9.3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу  є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому  Міністерством освіти і науки України.

9.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю навчального закладу, проводяться його засновником  відповідно до чинного законодавства.

 

Х. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ

10.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу  приймає засновник, але тільки за згодою територіальної громади.

Реорганізація навчального закладу  відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

10.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

10.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

ХІ.   ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

11.1. Школа працює і дотримується Законів України та інших нормативно – правових актів, які охоплюють сферу її діяльності.

11.2. Цей статут дійсний в рамках прав посадових осіб, їх     відповідності перед Законами України.

11.3. Навчальний заклад має право на власні стандарти, які не суперечать чинному законодавству, на власний церемоніал (традиції).

11.4. Поряд із Статутом навчального закладу, окремими документами, що не суперечать йому, діють:

Правила внутрішнього розпорядку

Положення про педагогічну раду.

Положення про раду навчального закладу

Положення про батьківську раду

Положення про методичну раду

Положення  про раду профілактику

Статут  учнівського самоврядування.

11.5.Спірні питання (непорозуміння) між школою, учнями і їх батьками розглядають відділ освіти райдержадміністрації та управління освіти і науки облдержадміністрації.